Let me introduce myself


Det är jag som är Lill Pipsan. Namnet härstammar från min kära gamlamommo. Hon brukade nypa mig i kinden och  skrattandes kalla mig för hennes "Lill Pipsa". Som tonåring hatade jag det, men när jag satt och spånade bloggnamn så kändes det som om allting föll på plats när jag med värme åminde mig det gamla smeknamnet. Det blir nog bra. 

Jag har bloggat under 10 år och säkert haft lika många bloggar och pseudonymer. I den här bloggen vill jag skriva med mitt eget ansikte, men lämna mitt riktiga namn utanför tills vidare. Det känns bäst så och därför satt "Lill Pipsan" som handen i handsken.

Konceptet på bloggen är ännu litet öppet, men med avsikt. Tanken är att jag ska ha utrymme för att utveckla mitt skrivande, dela med mig av mina intressen på området mat, filosofiska funderingar och Dermosil-produkter. Haha. Skämt och sido. Så gillar jag ju dessutom att pilla med designen på bloggen, så där får jag utlopp för min kreativa sida. Kanske jag får för mig att visa min musikaliska sida också, vem vet?

Några teman på bloggen kommer  bland annat att vara vegetariskt betonad LCHF-kost, koka soppa på en spik dvs. billig och god mat, mindfulness samt en eventuell resa mot minimalism. En och annan skönhetsprodukt samt lite klädfynd kommer nog också att slinka in. Så häng på vet jag och följ mig på  till exempel Bloglovin'  (klick)!

Hei sinä siellä! Minä olen Lill Pipsan. Voitte kiittää vanhamummoani aliakseni syntymästä. Hänellä oli tapana nauraen nipistää poskesta ja kutsua minua Lill Pipsaniksi. En kyllä kauheasti osannut arvostaa "perinnettä" teini-ikäisenä, mutta nyt kun olin pohtimassa nimeä uutta blogia varten muistui yhtäkkiä vanha lempinimi mieleen. Muistelinkin lämmöllä mummon sanoja ja päätin, että kyllä. Lill Pipsan on juuri hyvä nimi.

Olen pitänyt blogia jo 10 vuoden aikana, mutta olen kirjoittanut varmaan yhtä monen pseudonymin varjolla. Tässä blogissa haluan kirjoittaa omilla kasvoillani vaikka pidänkin oikeaa nimeäni salassa. Se tuntuu oikealta ratkaisulta tällä hetkellä.

Blogin määritelmä on edelleen hieman avoin, mutta tarkoituksella. Ajatus on jättää itselleni tilaa kehittää kirjoittamistani, filosofoida sekä jakaa ajatuksiani ruoasta ja Dermosilin tuotteista. Hehe, vitsi vitsi. Sitä paitsi tykkään olla luova ja puuhailla blogin ulkoasun kanssa. Kenties näytän jossain vaiheessa musikaalista puoltanikin.

Muutama teema blogillani tulee muun muassa olemaan kasvispainoitteinen LCHF-ruoka, halvat ja hyvät ruoat, mindfulnessia sekä mahdollinen matka kohti minimalismia. Muutama kauneustuote ja vaatelöytö mahtuu varmasti myös sekaan. Yritän mahdollisimman usein kääntää postaukseni suomeksi niin seuraa minua esimerkiksi Bloglovinilla eli et jää mistään paitsi. ;) (klick)


Kommentarer

  1. "Lill Pipsan" låter som ett bra bloggnamn :)

    H. La Dolce Musica (ladolcemusica.ratata.fi)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad kul att du tittade on och lämnade ett fotavtryck.
      P.S. Vilken trevlig blogg du har!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg